[OIFL] Problemy z falującymi obrotami i trzepanie silnikiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szorstkiuser
    Ambiente
    • 2018
    • 148
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    [OIFL] Problemy z falującymi obrotami i trzepanie silnikiem

    Zamieszczone przez knrdlvn
    ujeżdżam AXRa
    też miałem AXR w mojej Octavii I - Tur :P potem ojciec tym autem jeździł a ja serwisowałem :wink:
    Zamieszczone przez knrdlvn
    LM TT 4600
    zmień na LazerWay LL 5W30 - będzie lepiej (wiem co piszę :wink: ) no i taniej. A sam olej kupisz u "naszego" sprzedawcy z forum OCP - olej pewny.
    Ja dziś też zalałem tego Statoila do mojego 1,6 TDI CR.
    Zamieszczone przez knrdlvn
    nie zaszkodzi pompkom brak 505.01
    nie namawiam nikogo do zalewania oleju bez specyfikacji (a zwłaszcza jeżeli mamy samochód na gwarancji ! - to wykluczone) - ja zalewałem (przez pewien czas bo oczywiście na gwarancji był olej z VW 505.01) świadomie w/w konkretny olej i to był wyłącznie mój wybór.

    Pozdrawiam Tomasz
  • szorstkiuser
    Classic
    • 2014
    • 11

    #2
    [OIFL] Problemy z falującymi obrotami i trzepanie silnikiem

    Witam,
    Na początku witam wszystkich użytkowników Skodzinek
    Ja swoją kupiłem tydzień temu. Falujące wolne obroty, obroty lekko falują także na reszcie biegów czuć w czasie przyspieszania.
    Poprzedni właściciel mówił, że to trzeba wymienić przepustnicę i ją adaptować.
    Silnik 1.6 AEE 55kW 75KM, przebieg autka 101 tysięcy.

    Koledzy, co robić? Czy to przepustnica? Czy zacząć od świec, kabli?

    Pozdrawiam serdecznie

    Komentarz

    • michalrh
      Rider
      • 2012
      • 322
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Re: [OIFL] Problemy z falującymi obrotami i trzepanie silnik

      Zamieszczone przez szorstkiuser
      Witam,
      Na początku witam wszystkich użytkowników Skodzinek
      Ja swoją kupiłem tydzień temu. Falujące wolne obroty, obroty lekko falują także na reszcie biegów czuć w czasie przyspieszania.
      Poprzedni właściciel mówił, że to trzeba wymienić przepustnicę i ją adaptować.
      Silnik 1.6 AEE 55kW 75KM, przebieg autka 101 tysięcy, kupiona od I właściciela.

      Koledzy, co robić? Czy to przepustnica? Czy zacząć od świec, kabli?

      Pozdrawiam serdecznie
      najpierw posprawdzaj szczelność dolotu
      bo to najtańsze i sprawdź błędy czy są jakieś, potem ewentualnie logi i diagnoza, co wymienić
      był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
      jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



      komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

      Komentarz

      • szorstkiuser
        Classic
        • 2014
        • 11

        #4
        Dzisiaj rano masakra.
        Odpaliłem auto, obroty ok. 2000k rpm przez 3min, zgasiłem i odpałem cały czas 1600obr/min. Po przegazowaniu w miarę się uspokoiło, ale szarpało autem podczas jazdy i falowały obroty podczas jazdy.

        Dzisiaj mój dobry sąsiad podpiął moją Skodzinę pod Polskiego VAGa, wyskoczył błąd 00609 Wyjście zapłonu 1, zmieniliśmy kabel WN i poprawiło się na +, nie było błędu. Jedyne co to dalej trzęsie silnikiem.

        Na wykresie skacze napięcie - co to może oznaczać? (blok danych 1).

        Na dniach biorę się za wymianę komplet świec+kabli WN na NGK.

        Kopółka jest nowa.

        Komentarz

        • grzesiu2400
          Ambiente
          • 2009
          • 193
          • Octavia I (1U2)
          • AKL 1.6 MPI 101 KM

          #5
          Zdejmij filtr powietrza i zobacz w jakim stanie jest przepustnica to banalnie proste jak będzie zanieczyszczona to masz powód bo to zazwyczaj jest problemem w AEE. Ja okresowo ją czyszczę bo również obroty szaleją jak już jest zanieczyszczona :!:

          Komentarz

          • szorstkiuser
            Classic
            • 2014
            • 11

            #6
            wymienione świece, kable, sprawna przepustnica, filtr powietrza ok, sprawna cewka zapłonowa.

            czemu falują obroty i nie pali na 4 cylinder?

            zdjęcia mówią wszystko:








            Komentarz

            • logan_x
              Rider
              • 2011
              • 401
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              szorstkiuser, poprzedni właściciel pewnie się domyślał, że to będzie grubsza sprawa.
              Wiesz jakiego oleju używał poprzedni właściciel ?

              Komentarz

              • dagger86
                Drive
                • 2012
                • 81

                #8
                Dla mnie to wygląda jakby poprzedni właściciel ze dwa razy przegapił wymianę oleju...

                Możesz podać jaki to rocznik auta (silniki AEE były montowane od 1996 do 2001)?
                Pytam bo tak zużyty wałek rozrządu i tyle syfu nie wygląda na 101000 km (zakładając że masz ostatni wypust z tym silnikiem-2001r., poprzedni właściciel/le musiałby/musieliby robić rocznie niecałe 8 tys. km).
                Jeżeli kupiłeś auto tydzień temu (post z 20.07 czyli zakup około 14.07) rozważ jego oddanie (masz na to miesiąc od zakupu ze względu na wady ukryte o ile się nie mylę).
                1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                Komentarz

                • szorstkiuser
                  Classic
                  • 2014
                  • 11

                  #9
                  Octavia I FL rocznik 2002

                  Właśnie będę się bił z sprzedawcą..

                  Komentarz

                  • dagger86
                    Drive
                    • 2012
                    • 81

                    #10
                    To dziwne. Wszędzie podają że ten silnik był montowany do 2000 roku, maksymalnie można trafić 2001 a Ty masz 2002...
                    1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                    Komentarz

                    • KuRcZaKjaS
                      Drive
                      • 2014
                      • 91

                      #11
                      Kurde ja mam takie same objawy z tymi obrotami. Też z rana obroty na 2000 i trochę szarpie. Nie wymieniałem jeszcze filtra paliwa a przepustnice trochę czyściłem. U mnie wywala tylko błąd o sondzie ale mam LPG.

                      Komentarz

                      • Wojtas92
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 108

                        #12
                        Octa 1.6 75KM 2002rocznik, też ma problem z obrotami, ale nie cały czas, elektryka zrobiona i nadal nic, jeździmy, bo nie głupieją, tylko delikatnie wskazówka faluje. Czasem też się dziwnie zakrztusi na światłach, wtedy się ją przegazuje i wszystko wraca do "normy". Problem nie kolosalny, ale irytujący.
                        Żadnego LPG nie ma, przebieg 130.000km, pewny na 100%.

                        A najlepsze jest to, że wóz nie wykazuje żadnych złych oznak, pali mało i cały czas równo, czy zima czy lato, pali tyle ile powinien.

                        Chyba tu na forum coś czytałem, że ODMA może też mieć coś z tym wspólnego? Prawda to?
                        BYŁA: liftback 1.6 75KM 1998r -----> SĄ: liftback 1.6 75KM 2002r/ liftback 1.6 102KM 2010r <--klik--> combi 1.9TDI 101KM 2009r <----zapraszam

                        Komentarz

                        • szorstkiuser
                          Classic
                          • 2014
                          • 11

                          #13
                          ogólne silnik 1.6 AEE to zagadka wielka dla wszelkiej maści mechaników..

                          ja swoją Octę kupiłem za 8k, także liczyłem, że troszkę do niej włożę tym bardziej, że ma lpg..

                          w przyszłym tygodniu oddaję Skodzinkę do mechanika, który ma łeb na karku, także liczę na pozytywny przebieg napraw

                          [ Dodano: Wto 12 Sie, 14 00:22 ]

                          ===

                          kompresja silnika wyszła na poziomie (1-2-3-4 cylinder) 14-14-13-14

                          póki co jest o niebo lepiej ale liczę się z tym, że nie będzie to trwało wiecznie

                          Komentarz

                          Pracuję...