[OIFL] Problemy z falującymi obrotami i trzepanie silnikiem
Zamieszczone przez knrdlvn
ujeżdżam AXRa
też miałem AXR w mojej Octavii I - Tur :P potem ojciec tym autem jeździł a ja serwisowałem :wink:
Zamieszczone przez knrdlvn
LM TT 4600
zmień na LazerWay LL 5W30 - będzie lepiej (wiem co piszę :wink: ) no i taniej. A sam olej kupisz u "naszego" sprzedawcy z forum OCP - olej pewny.
Ja dziś też zalałem tego Statoila do mojego 1,6 TDI CR.
Zamieszczone przez knrdlvn
nie zaszkodzi pompkom brak 505.01
nie namawiam nikogo do zalewania oleju bez specyfikacji (a zwłaszcza jeżeli mamy samochód na gwarancji ! - to wykluczone) - ja zalewałem (przez pewien czas bo oczywiście na gwarancji był olej z VW 505.01) świadomie w/w konkretny olej i to był wyłącznie mój wybór.
[OIFL] Problemy z falującymi obrotami i trzepanie silnikiem
Witam,
Na początku witam wszystkich użytkowników Skodzinek
Ja swoją kupiłem tydzień temu. Falujące wolne obroty, obroty lekko falują także na reszcie biegów czuć w czasie przyspieszania.
Poprzedni właściciel mówił, że to trzeba wymienić przepustnicę i ją adaptować.
Silnik 1.6 AEE 55kW 75KM, przebieg autka 101 tysięcy.
Koledzy, co robić? Czy to przepustnica? Czy zacząć od świec, kabli?
Re: [OIFL] Problemy z falującymi obrotami i trzepanie silnik
Zamieszczone przez szorstkiuser
Witam,
Na początku witam wszystkich użytkowników Skodzinek
Ja swoją kupiłem tydzień temu. Falujące wolne obroty, obroty lekko falują także na reszcie biegów czuć w czasie przyspieszania.
Poprzedni właściciel mówił, że to trzeba wymienić przepustnicę i ją adaptować.
Silnik 1.6 AEE 55kW 75KM, przebieg autka 101 tysięcy, kupiona od I właściciela.
Koledzy, co robić? Czy to przepustnica? Czy zacząć od świec, kabli?
Pozdrawiam serdecznie
najpierw posprawdzaj szczelność dolotu
bo to najtańsze i sprawdź błędy czy są jakieś, potem ewentualnie logi i diagnoza, co wymienić
Dzisiaj rano masakra.
Odpaliłem auto, obroty ok. 2000k rpm przez 3min, zgasiłem i odpałem cały czas 1600obr/min. Po przegazowaniu w miarę się uspokoiło, ale szarpało autem podczas jazdy i falowały obroty podczas jazdy.
Dzisiaj mój dobry sąsiad podpiął moją Skodzinę pod Polskiego VAGa, wyskoczył błąd 00609 Wyjście zapłonu 1, zmieniliśmy kabel WN i poprawiło się na +, nie było błędu. Jedyne co to dalej trzęsie silnikiem.
Na wykresie skacze napięcie - co to może oznaczać? (blok danych 1).
Na dniach biorę się za wymianę komplet świec+kabli WN na NGK.
Zdejmij filtr powietrza i zobacz w jakim stanie jest przepustnica to banalnie proste jak będzie zanieczyszczona to masz powód bo to zazwyczaj jest problemem w AEE. Ja okresowo ją czyszczę bo również obroty szaleją jak już jest zanieczyszczona :!:
Dla mnie to wygląda jakby poprzedni właściciel ze dwa razy przegapił wymianę oleju...
Możesz podać jaki to rocznik auta (silniki AEE były montowane od 1996 do 2001)?
Pytam bo tak zużyty wałek rozrządu i tyle syfu nie wygląda na 101000 km (zakładając że masz ostatni wypust z tym silnikiem-2001r., poprzedni właściciel/le musiałby/musieliby robić rocznie niecałe 8 tys. km).
Jeżeli kupiłeś auto tydzień temu (post z 20.07 czyli zakup około 14.07) rozważ jego oddanie (masz na to miesiąc od zakupu ze względu na wady ukryte o ile się nie mylę).
1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb
Kurde ja mam takie same objawy z tymi obrotami. Też z rana obroty na 2000 i trochę szarpie. Nie wymieniałem jeszcze filtra paliwa a przepustnice trochę czyściłem. U mnie wywala tylko błąd o sondzie ale mam LPG.
Octa 1.6 75KM 2002rocznik, też ma problem z obrotami, ale nie cały czas, elektryka zrobiona i nadal nic, jeździmy, bo nie głupieją, tylko delikatnie wskazówka faluje. Czasem też się dziwnie zakrztusi na światłach, wtedy się ją przegazuje i wszystko wraca do "normy". Problem nie kolosalny, ale irytujący.
Żadnego LPG nie ma, przebieg 130.000km, pewny na 100%.
A najlepsze jest to, że wóz nie wykazuje żadnych złych oznak, pali mało i cały czas równo, czy zima czy lato, pali tyle ile powinien.
Chyba tu na forum coś czytałem, że ODMA może też mieć coś z tym wspólnego? Prawda to?
Komentarz